عِشق عَلَیهِ السَّلام

ای ماهی فتاده به دریای خون و خاک - قربانیان کوی تو هستند بی پلاک

عِشق عَلَیهِ السَّلام

ای ماهی فتاده به دریای خون و خاک - قربانیان کوی تو هستند بی پلاک

عِشق عَلَیهِ السَّلام

چقدر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبی قبرم به شما محتاجم

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

اللهم بارک لنا فی رجب و شعبان و بلغنا شهر رمضان

خدایا برای ما در ماه رجب و شعبان برکت قرار بده و ما را به ماه رمضان برسان .

مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی درباب ماه رجب می‌گفتند: بین زمان‌هایی که در به اجابت رسیدن دعا‌ها تأثیر زیادی دارد، ماه رجب است. عجیب این است که این اختصاص به اسلام هم ندارد؛ یعنی ماه رجب قبل از اسلام نیز در ارتباط با حوائج، عظمت داشته است! مردم در زمان جاهلیت هم منتظر بودند که ماه رجب بیاید، حاجت‌هایشان را حالا روی همان عقیده‌های خودشان در ماه رجب بخواهند.

اگر کسی در ماه رجب اعتصام به این ماه پیدا کند، یعنی به این حَبل و به این ریسمان اعتصام پیدا کند،

 یعنی بهترین موقعیت‌ها برای ما فراهم آمده است. این ماه را قدر بدانید، این ماه مقدمه است برای ماه مبارک رمضان. همه چیز در آن هست و مهمتر از همه اینکه خدا این ماه را وسیله‌ای قرارداده است که ما بتوانیم خودمان را به خدا برسانیم، خودمان را تطهیر کنیم.

به خصوص از نظر اعمال و رفتارتان یک کاری کنید که خودتان را مهذّب کنید، تطهیر کنید، آماده کنید برای ماه مبارک رمضان که «دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیافَةِ اللَّهِ»، است .

***

امیرالمؤمنین«علیه‌السّلام» در شعری که منسوب به ایشان است، می‌فرمایند:
« یا من بدنیاه اشتغل قد غره طــول الأمل‏ المـوت یـأتی بغــتة و القبر صندوق العمل‏»

ای کسی که دنیا تو را مشغول کرده است ، و این عالم برای مملو از آمال و آرزوهای دور و دراز است،

ناگهان مرگ به سراغ تو می آید و عالم قبر ،محلِ اعمال و کارهای واقعی تو خواهد بود.

کسی که در به دست آوردن ثروت و قدرت دنیوی کوشا باشد و از معنویّت و ارزش‌های روحانی غافل بماند، به‌ جای رسیدن به یک دنیای آباد‌ و سالم، یک زندگی ناخوش نصیب او می‌شود و به درد چه کنم چه کنم، مبتلا می‌گردد.
زندگی برای چنین کسی تنگ می‌شود و همواره باید با عسرت و بدبختی و سختی، امور زندگی را بگذارند و این در حالی است که در بسیاری از موارد ثروتمند هم شده است، ولی زندگی خوش و خرّم ندارد.

اهمیّت به نمازهای مستحب و اذکار و اورادی که برای این سه ماه تعیین شده است، بسیار برای انسان سازند‌گی روحی و معنوی دارد و باید در شمار مهم‌ترین کارها قرار گیرد.

و اما ... انتخابات ، که اهل دنیا خیلی خوب سرگرم هستند و غافل از ماه رجب ! و سخت در حال امتحان دادن .

تکلیف ملاک است، اینکه حضرات عزیزی چون آیت الله مصباح و ... و حاج منصورارضی ها در سال ۸۴ و ۸۸ مولفه را در رای به آن نمکدان شکن قراردادند تکلیفِ آن روز بود ولیکن اینکه شیطان برما مستولی شود و تفکر رای ندادن یا رجوع به روباه برای دوری از گرگ را در دل ما تداعی سازد و اندیشه کند برما !! دوراز دیانت است .

اینکه فوج بی احترامی ها رابراین عزیزان روا داشتند و داریم! آنهم به خاطر ادای تکلیف حرام است .

امید میرود باز نور حضرت صاحب الزمان(عج) بر دل مولا و امامان ( حضرت آقا جونم فداش ) بتابد و مسیر را منور کنند؛  تا باز جمع مومنین و سینه زنانی که دل در گرو زلف زهرایی او زده اند از تشویش درآید.

۱ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۳۱
بی پلاک